Automobilista Nr 2 - już w sprzedaży !

2018-02-06 14:00:13

Temat numeru: W malowniczych okolicach podkrakowskiej Pieskowej Skały udało się zebrać Mercedesy W116 we wszystkich wersjach silnikowych, które były produkowane! Samochody pochodziły z różnych serii modelowych, miały różne rodzaje skrzyń biegów, różne rozstawy osi oraz różne kombinacje kolorystyczne. Ich właściciele po kolei zajmowali miejsca za kierownicami w jednym celu – wybór Mistera W166 nie był łatwy! Przekonajcie się sami, kto zdobył ten zaszczytny tytuł i dlaczego!

Podobno o 911 powiedziano już wszystko. Nieprawda! Po ponad 50 latach pojawiły się nowe, nieznane fakty. Z legendami tak już jest. Aby trwały, muszą być żywe! I są. Odnalezione 3 lata temu Porsche 902 No 57 to sensacja. Jego historię, restaurację i wszystko, co z tym związane znajdziecie w Automobiliście.

Coś starszego? Jerzy Pawłowski kupił Peugeota 203(1956 r.) z jasnym zamiarem. Sam poprowadzi remont. Czy się udało? Zobaczcie na zdjęciach. Historia odbudowy, pułapki, koszty – to wszystko do przeczytania. Ciekawy samochód, bo choć masowo produkowany, to przetrwało ich bardzo niewiele.

Cadillaki zawsze kojarzą się z amerykańskim snem. Cadillac Eldorado 1975 jest jak ikona tego snu. „Zobaczyłem go w ogłoszeniu, pojechałem i kupiłem,” opowiada Józef Łupina. „Byłem nim w Rumunii, w Górach Fogarskich. Na przełęczy spalił prawie sto na sto, ale nie żałowałem gazu. Na autostradzie z łatwością utrzymuje 140 km/h.” Eldorado unosi jadących na falach komfortowego zawieszenia, otulając ich istną „splendid isolation”. Zabiera w podróż nierzeczywistą do nieuchwytnego celu, która nie kończy się w garażu, ale znajduje kontynuację po każdym uruchomieniu silnika. Czego więcej trzeba? 

Dla motocyklistów: tym razem WSK M06 B3, czyli siedem i pól konia plus mnóstwo pozytywnych emocji i Cleveland – lata 20., przekładnia ślimakowa, jeden hamulec, lekka rama i tylko dla amatorów (i to wybitnych i wybrednych!) 

Polecamy: historia jeszcze jednej przeróbki Fiata 126p, o której mało kto słyszał, czyli homologowana Wadera z Mikołowa i Warszawy!

Do tego: malować czy nie malować? Trudne pytanie, gdy zastanawiamy się nad wyglądem silnika w naszym oldtimerze i dwie wyprawy: East African Safari Classic Rally 2017 i przygody polskiego teamu opowiedziane przez Michała Unguriana – team managera, oraz SHL-ką na wschód do Kirgistanu. Sylwek Sadowski nie tylko dał rade, ale jeszcze chce tam wrócić! Nie ważne czy masz motocykl czy samochód, przeczytać warto!