Automobilista Nr 4 - już do nabycia !

2018-03-23 14:38:05

Temat numeru:

Mercedes Benz W113 Pagoda - O Pagodzie już chyba wszystko zostało powiedziane.Nie ma co ukrywać, W113 stał się jednym z najmodniejszych modeli MB. Ale właściwie – dlaczego? Michał Ungurian, który Pagodami jeździ od wielu lat, pokazuje nam je z innej perspektywy – jak wybierać model, z jakimi kosztami się liczyć, w co warto zainwestować. Do tego sporo mało znanych ciekawostek i wiele pięknych zdjęć w scenerii okolic Stadionu Narodowego!
Less is more – to maksyma projektantów, według której samochód jest tym lepszy i tym lepiej spełnia swoją funkcję, im ma mniej zbędnych elementów. Fiat Panda I jest najlepszym przykładem zastosowania w praktyce tej filozofii – oferował dokładnie wszystko, czego klienci wymagali od tego typu auta i nic ponadto. Warto wiedzieć, że legenda mistrza Giorgetto Giugiaro pisana jest nie tylko stworzeniem Maserati Ghibli, Iso Grifo czy Alfy Romeo Giulii GT, ale też VW Golfa I, Seata Ibizy czy właśnie pierwszej generacji Fiata Pandy.
BMW 315/1 to jeden z najbardziej urokliwych roadsterów z Monachium. Historię „polskich” egzemplarzy przedstawia Jerzy Kossowski. Na pewno jest ich cztery, ale może pokazał się i piaty…
Dla fanów młodszych klasyków Robert Herba opowiada o swoim ulubionym Lancerze Evo, a dla wielbicieli amerykańskiej (i nie tylko) motoryzacji Michał Kij pisze o Fordzie Thunderbird przewrotnie pytając: Fenomen Thunderbirda? A po co komu wakacje „all-inclusive” i elektryczne rolety w oknach? Albo porcelanowa zastawa i spa w samolocie?
Kawasaki Z1300 to największy pojemnościowo motocykl tamtych czasów i bardzo przemyślana konstrukcja. Wojciech Szczepański właściciel mówi Początkowo, z powodu wagi, robi wrażenie parowozu, ale jak rusza, jest jak luxtorpeda. Warto zobaczyć te 6 rur wydechowych i potężny silnik!
Dla równowagi: marzenie młodych ludzi końca lat.80. i ofiara przełomu 1989 r., czyli Simson SR50 – według Tomka Orlika, autora nie gorszy, a nawet lepszy od Vesp.
Od niedawna na naszym rynku pojawiła się możliwość oklejania samochodów – czy i kiedy stanowi to alternatywę dla lakierowania w wypadku oldtimerów i klasyków? Andrzej Glajzer analizuje wszystkie aspekty tej technologii.
W 100-lecie niepodległości Polski prezentujemy pierwszy seryjnie produkowany samochód w II RP – kręta historia Ursusa A warta jest przeczytania!